week 2 - Reisverslag uit Accra, Ghana van charlotte vissers - WaarBenJij.nu week 2 - Reisverslag uit Accra, Ghana van charlotte vissers - WaarBenJij.nu

week 2

Door: charlotte vissers

Blijf op de hoogte en volg charlotte

09 Februari 2014 | Ghana, Accra

Maandag zijn er 5 meiden bijgekomen in ons huis. We waren heel benieuwd hoe dat ging verlopen, maar gelukkig zijn ze heel aardig. Deze week ben ik begonnen met stage lopen op de nursery school. Er zijn drie klasse, voor 3,4 en 5 jarige ze zijn ingedeeld op leeftijd. Ik werd ingedeeld bij de 5 jarige. Ik was heel zenuwachtig voor de eerste dag. Het is nog heel erg wennen op stage omdat het zo anders is dan in Nederland. Er zitten 70 kinderen in de klas maar meestal komen er ongeveer 55 kinderen. De juffrouw heeft ook haar baby van drie maanden bij. Waardoor ze heel de tijd het klaslokaal uitloopt om haar baby te voeden of verzorgen. De kinderen worden door de juffrouw met een stok geslagen als ze iets fout doen of niet luisteren. Het is voor mezelf ook lastig om de kinderen bezig te houden als de juffrouw weg is, meestal ga ik liedjes met ze zingen. Wat ook een probleem is dat de kinderen bijna geen engels kunnen. Ze verstaan mij dus niet als ik iets zeg. Ik ben wel bezig met de kinderen wat Engels te leren. Maar meer lessen kan ik niet geven, en spelletjes zijn ook lastig. Dit weekend zijn we met zn 10en naar maranatha geweest, dat is een heel mooi eiland. In de avond zijn daar altijd leuke feesten, en dan gaat iedereen rond het kampvuur dansen. En overdag zwemmen we in de zee en rivier en zonnen we. Dit was weer een heel leuk weekend.